صنعت بيمه يکي از بخش هاي حياتي اقتصاد در هر کشوري است, به اين دليل که در حفظ و تضمين سرمايه نقش مهمي ايفا مي کند. يکي از مسائلي که در بيمه از اهميت بسياري برخوردار است, دستيابي به رشد بازار و سودآوري است.
با توجه به تحليل سيستم هاي ارزشيابي عملکرد کارکنان و نقش رهبري در سازمان و سرمايه فکري در ايجاد موقعيت هاي مزيت رقابتي در سازمانها وتجزيه و تحليل و بهبود عملکرد کارکنان اين تحقيق در صدد پاسخ به اين سوال اساسي است که آيا بين مديريت عملکرد سازمان ها و تجزيه و تحليل سيستم هاي ارزشيابي عملکرد رابطه مستقيم وجود دارد؟
از سازمان يافته ترين ابزارهاي مديريت عملکرد, سيستم شاخص هاي کليدي عملکرد است. شاخص هاي کليدي عملکرد امکان جمع آوري دانش و بررسي بهترين راه براي دست يابي به اهداف سازمان را فراهم مي کند.
ارزيابي عملکرد يکي از وظايف مهم مديريت منابع انساني است. واکاوي رفتار کارمند و بررسي عملکرد کاري و رفتاري او توسط مديران منابع انساني بواسطه مديريت عملکرد مي تواند منافع بالقوه بسياري فراهم کند.
در دهه هاي اخير, تعداد زيادي از شرکت ها با تغييرات شديدي در شرايط کسب وکار مواجه شده اند. در چنين وضعيتي, دست يابي به مزيت رقابتي و حفظ آن دشوار تر مي شود.