مدیریت استراتژیک هزینه (SCM)Strategic Cost Management

مدیریت استراتژیک هزینه (SCM)Strategic Cost Management
مدیریت هزینه استراتژیک (SCM) یک از روش حسابداری مدیریتی است که هدف آن همسویی ساختار هزینه یک شرکت با اهداف استراتژیک آن است. این شامل تجزیه و تحلیل هزینه ها در هر مرحله از زنجیره ارزش برای شناسایی نقاط کاهش هزینه و بهبود کارایی است.
ادامه مطلب

تحليل نيازمندي هاي يک سامانه پشتيبان تصميم هوشمند با استفاده از مدل غيرخطي تکراري بهبوديافته براي کمک به ارزيابي عملکرد مؤسسات پژوهشي

تحليل نيازمندي هاي يک سامانه پشتيبان تصميم هوشمند با استفاده از مدل غيرخطي تکراري بهبوديافته براي کمک به ارزيابي عملکرد مؤسسات پژوهشي
از آنجا که ارزيابي عملکرد يک مسئله نيمه ساخت يافته است؛ بنابراين يک سامانه پشتيبان تصميم هوشمند مي تواند با فراهم کردن دانش و مدل هاي مناسب ارزيابي, به تصميم گيرندگان وزارت علوم, تحقيقات و فناوري و همچنين مديران مؤسسات پژوهشي در ارزيابي بهتر عملکرد کمک کند.
ادامه مطلب

تاثير رقابت و عدم اطمينان در پذيرش هزينه يابي هدف (مطالعه موردي شرکت هاي غذايي در سطح شهر تهران)

هزينه يابي هدف يک مقوله استراتژيک در مديريت هزينه است که به طور عمده تمرکز خود را بر مديريت هزينه محصولات آتي واحد توليدي معطوف مي کند.
ادامه مطلب

تحليلي بر هزينه يابي کيفيت در مديريت زنجيره عرضه

تحليلي بر هزينه يابي کيفيت در مديريت زنجيره عرضه
سازمان ها به منظور رسيدن به مقاصد تجاري و موفقيت در چالش هاي مديريتي, بايد توجه خاصي به زنجيره عرضه داشته باشند و مديريت کارآمد و موفق در زنجيره عرضه که هدف آن برآورده ساختن نيازهاي مشتريان بطور مستقيم يا غير مستقيم است
ادامه مطلب

بررسي عوامل موثر بر مديريت هزينه مشتمل بر بهايابي هدف و مهندسي ارزش در گروه صنعتي ايران خودرو تبريز

بررسي عوامل موثر بر مديريت هزينه مشتمل بر بهايابي هدف و مهندسي ارزش در گروه صنعتي ايران خودرو تبريز
هدف اين پژوهش طراحي الگوريتم مديريت هزينه بنگاه اقتصادي در گروه صنعتي ايران خودرو تبريز مي باشد و مشتمل بر تلفيق دو روش بهايابي بر مبناي هدف و مهندسي ارزش است.
ادامه مطلب

تاثير کارکرد سيستم بهاي تمام شده بر باور مديريت از مربوط و مفيد بودن داده هاي حاصل از اين سيستم (مطالعه موردي: صنعت پتروشيمي ايران)

تاثير کارکرد سيستم بهاي تمام شده بر باور مديريت از مربوط و مفيد بودن داده هاي حاصل از اين سيستم (مطالعه موردي: صنعت پتروشيمي ايران)
تاثير کارکرد سيستم بهاي تمام شده بر باور مديريت از مربوط و مفيد بودن داده هاي حاصل از اين سيستم (مطالعه موردي: صنعت پتروشيمي ايران)
ادامه مطلب

ارائه مدل قيمت گذاري فناوري از طريق هزينه يابي بر مبناي فعاليت ها

ارائه مدل قيمت گذاري فناوري از طريق هزينه يابي بر مبناي فعاليت ها
با افزايش سهم فناوري و ساير اجزاي هزينه هاي سربار در توليد کالاها و خدمات, روشهاي هزينه يابي سنتي, اطلاعات صحيح در مورد هزينه سر بار و تسهيم آن فراهم نمي آورد در حاليکه اطلاعات بهاي تمام شده محصولات, خدمات و مشتريان از مهمترين اطلاعات مالي بوده که براي تصميمات مديريت مورد نياز است.
ادامه مطلب

نوشته های اخیر

دسته بندی ها​​​​​​​