در اين مقاله سعي شده است تا ابتدا مقدمه اي بر سيستم هزينه يابي بر مبناي هدف تشريح شود و سپس منشا و تاريخچه آن, مثلث سه بعدي بقا در اين سيستم و مقايسه آن با کايزن بيان گردد.
سازمان ها اصولا به منظور دستيابي به اهدافي ايجاد شده اند که ميزان موفقيت در دستيابي به اين اهداف ارتباط مستقيم با نحوه عملکرد کارکنان دارد, بنابراين, ارزيابي عملکرد کارکنان در مديريت منابع انساني از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
مديريت اتوبوس ها و مسيرهاي حمل و نقل اتوبوسي يک چالش جدي براي هر شهر است و اجراي کارامد آن يک مسيله حياتي براي شهرداري ها و شرکت هاي حمل و نقل به شمار مي رود.
مديريت عملکرد در سازمان هاي دولتي مي تواند اساس برنامه ريزي نظام اداري کشور بوده و چارچوب اجتماعي در اين حوزه مي تواند رسالت ارايه کيفيت خدمات و سرآمدي پاسخگويي را در اين حوزه بيش از پيش پويا نمايد.
اندازه گيري عملکرد همواره موضوع اصلي در تمام تجزيه و تحليل هاي سازماني مي باشد کارت امتيازي متوازن بعنوان يک نظام ارزيابي عملکرد شاخص هاي خود را به چهار چشم انداز مالي؛
تبيين شاخص هاي ارزيابي عملکرد و تعيين درجه اهميت آنها بر اساس مدل کارت امتيازي متوازن در شرکت پايانه هاي نفتي ايران با استفاده از کاربرد تئوري تصميم گيري چند معياره و بکارگيري از تکنيک فرآيند تحليل سلسله مراتبي و تحليل مقايسات زوجي و با استفاده از نرم افزار اکسپرت چويس انجام شده است.
ارزيابي عملکرد کارکنان تحت تاثير بافت اجتماعي سازمان قرار دارد. بافت اجتماعي از دو متغير دور و نزديک ساخته مي شود. متغير دور متشکل از ساختار سازماني, ارزش ها و فرهنگ است.
نظام هاي ارزيابي عملکرد وقتي موفق مي شوند که شاخص هاي ارزيابي عملکرد مناسب و خاص آن سازمان انتخاب يا طراحي شده باشند و علاوه بر اين, شاخص ها با راهبردهاي سازمان در يک راستا بوده و ماموريت, بينش, ارزش ها و جهت هاي راهبرد سازمان توسط اين شاخص ها به سطوح مختلف آن منتقل شوند.
سازمان ها به منظور رسيدن به مقاصد تجاري و موفقيت در چالش هاي مديريتي, بايد توجه خاصي به زنجيره عرضه داشته باشند و مديريت کارآمد و موفق در زنجيره عرضه که هدف آن برآورده ساختن نيازهاي مشتريان بطور مستقيم يا غير مستقيم است