بازنگری در نقش ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی در نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد

بازنگری در نقش ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی در نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
در نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد عمدتاً نظارت بر خروجی‌ها مدنظر است. تحقیق حاضر به منظور بررسی و تبیین چگونگی و نحوه اجرای نظارت مالی ذیحساب در نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و هم چنین شناسایی خلاء‌های قانونی و ساختاری که در این زمینه وجود دارد انجام، تا با شناسایی چالش ها و نارسایی های موجود، زمینه ارتقای اثربخشی نظارت مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سطح دستگاه های اجرایی کل کشور از طریق ذیحسابان فراهم شود.
ادامه مطلب

یادگیری از اطلاعات عملکرد

یادگیری از اطلاعات عملکرد
سال‌ها تحقیق در مورد مدیریت عملکرد، عموماً ما را به این نتیجه رسانده است که اطلاعات عملکرد، به ندرت مورد استفاده مدیران دولتی، قرار‌‌می‌گیرد و آنطور که باید، موجب بهبود عملکرد نمی‌شود...
ادامه مطلب

سیستم بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بر مبنای کارت امتیازی متوازن

سیستم بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بر مبنای کارت امتیازی متوازن
مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سازمانی دولتی دانشگاهی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) بوده که در حال حاضر به دنبال عملیاتی کردن استراتژی ها و ایجاد ارتباط میان برنامه استراتژیک و برنامه های وظیفه ای سازمان، همچون برنامه مالی و بودجه ای سازمان است.
ادامه مطلب

مدیریت هزینه: معنی، تکنیک‌ها و مزایای آن

مدیریت هزینه: معنی، تکنیک‌ها و مزایای آن
مدیریت هزینه چیست؟ این فرآیند به عنوان فرآیند برنامه‌ریزی و کنترل بودجه کسب‌وکار تعریف می‌شود. این کار به پیش‌بینی هزینه‌های کسب‌وکار کمک می‌کند به طوری که فرد می‌تواند از مصرف بیش از بودجه اجتناب کند و در نتیجه بخشی جدایی‌ناپذیر از مدیریت کسب‌وکار باشد.
ادامه مطلب

تفاوت بین حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت

تفاوت بین حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت
حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت دو شاخه بسیار مهم از رشته حسابداری هستند. هر دوی آن‌ها توسط بسیاری از سازمان‌ها برای عملکرد بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربر اصلی حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت، مدیریت داخلی سازمان است. این امر این تصور را ایجاد می‌کند که حسابداری هزینه و حسابداری مدیریت هر دو یک‌سان هستند.
ادامه مطلب

ارائه الگوی مؤثر نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد

ارائه الگوی مؤثر نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد
نظارت بر عملکرد مالی دولت و شناسایی عوامل کلیدی نظارت و ارزیابی در این بخش باعث توانایی دولت‌ها در اعمال و اجرای سیاست‌های مالی و اقتصادی و در نهایت توسعه اقتصادی و بهبود رفاه خواهد شد. هدف مطالعه حاضر شناسایی عوامل کلیدی و ارائه الگوی مؤثر نظارت و ارزیابی عملکرد مالی بخش عمومی در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بوده است.
ادامه مطلب

چرا مدیران از اطلاعات عملکردی استفاده می کنند

چرا مدیران از اطلاعات عملکردی استفاده می کنند
مهم‌ترین چالش برای تحصیل در مدیریت عملکرد درک استفاده کارکنان عمومی از اطلاعات عملکرد است. برای ایجاد داده‌هایی عملکردی تلاش‌های بسیاری از سوی دولت‌ها انجام گرفته و قول بر اجرای آن‌ها برای بهبود عملکرد داده‌اند.
ادامه مطلب

شفافیت بودجه و کیفیت حاکمیت: تحلیل بین‌کشوری

شفافیت بودجه و کیفیت حاکمیت: تحلیل بین‌کشوری
هدف از این مطالعه بررسی این است که آیا بین شفافیت بودجه و کیفیت حکمرانی رابطه وجود دارد یا خیر. جنبش موسوم به باز بودن و بحران های مالی جهانی که فشار قابل توجهی بر دولت ها برای کاهش هزینه ها و تضمین بودجه های متعادل وارد کرده است، انگیزه این تحقیق شده است.
ادامه مطلب

اثرات مشارکت شهروندان در پاسخگویی اجتماعی اصلاحات بودجه

اثرات مشارکت شهروندان در پاسخگویی اجتماعی اصلاحات بودجه
این مقاله به بررسی دو نوآوری قانونگذاری برزیل به نام اصلاحات مشارکتی برای تجزیه و تحلیل اثرات آنها بر ارتباط انتخاباتی و پاسخگویی اجتماعی بودجه ریزی عمومی می رود. مطالعات قبلی بر مکانیسم های مشارکتی در دولت های محلی و عمدتاً بر مرحله تدوین بودجه ریزی عمومی متمرکز شده اند .
ادامه مطلب

خط مشی در حال حرکت: ایجاد امکان مشارکت در بودجه‌ریزی مشارکتی

خط مشی در حال حرکت: ایجاد امکان مشارکت در بودجه‌ریزی مشارکتی
این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه بودجه‌بندی مشارکتی‏، که به عنوان یک نوآوری خط مشی سفر توصیف می‌شود، در زمینه‌های مختلف حکمرانی شهری تفسیر شده است، به خصوص اینکه چگونه تنظیمات محلی که توسط زمینه‌ها و روش‌ها ایجاد میشوند مشارکت را در PB را ممکن می‌سازند.
ادامه مطلب

نوشته های اخیر

دسته بندی ها​​​​​​​