پيرو تغييرات محيط تجارت, ناشي از رقابت جهاني و تحولات تکنولوژي, بانک ها همانند ساير کسب و کارهاي امروزي, با تقاضاي روزافزون مشتريان براي محصولات و خدمات متنوع مواجه هستند.
سازمان هاي امروزي در محيط هاي بسيار متغير و پيچيده داخلي و بين المللي با چالش هاي متعددي مواجه اند. در چنين فضايي, ارزيابي عملکرد و مديريت عملکرد, بسيار پيچيده و دشوار خواهد بود.
پژوهش حاضر درصدد است به شناسايي عوامل و مؤلفه هاي مؤثر بر نظام مديريت عملکرد سازمان هاي دولتي بپردازد. پژوهش در قلمرو پارادايم اثبات گرايي قرار گرفته و از حيث هدف, يک تحقيق کاربردي به شمار مي رود.
اين پژوهش بمنظور تبيين ابعاد و مولفه هاي ارزيابي عملکرد در آموزش عالي و ارايه الگويي مناسب در دانشگاه آزاد اسلامي انجام شده است. روش پژوهش از نوع توصيفي به شيوه پيمايشي مي باشد.
از جديدترين مباحث در مديريت به طور عام و در حوزه مديريت منابع انساني به طور خاص مفهوم مديريت عملکرد است. اين مفهوم بعد از آن مطرح شد که اثربخشي پايين شيوه هاي سنتي ارزيابي عملکرد به خصوص در نيل به اهداف راهبردي سازمان آشکار شد.