بحث مديريت زنجيره تامين و ارزيابي عملکرد زنجيره تامين در شرکت هاي خدماتي در مقايسه با شرکت هاي توليدي بسيار کم و محدود است, بنابراين ضرورت مطالعات بيشتر در اين حوزه وجود دارد.
در اين تحقيق ابتدا کسب بازده مازاد خالص توسط مديران شرکتهاي سرمايه گذاري مورد آزمون قرار گرفته و سپس با استفاده از بازده مازاد خالص, شانس و مهارت در اين شرکتها اندازه گيري شده است.
در عصر رقابتي کنوني سازمان ها سعي در بدست آوردن مزيت رقابتي نسبت به يکديگر دارند. براي رسيدن به توان رقابتي, مديران نيازمند داشتن اطلاعاتي از عملکرد سازمان خود و تصميم گيري براي بهبود آن هستند.
ارزيابي راهبردي عملکرد سازمان در محيط صنعت همواره يکي از اولين و اساسي ترين پيش نيازهاي تدوين برنامه هاي بهبود براي سازمان ها مي باشد و از اهميت بالايي برخوردار است, تا آنجا که يکي از امور جاري سازمان ها شناسايي نقاط قوت و ضعف خود مي باشد.
در بازار رقابتي امروز, بنگاهي پيروز است که با تکيه بر نيازهاي مشتريان و توانمندي کارکنان خود, محصول و خدماتي را ارائه دهد که علاوه بر کاهش هزينه و قيمت, ارزش بالايي نزد مصرف کننده داشته باشد.
اين مقاله بازنگري مدل تلفيق شده Chan & QI با مدل مرجع فرآيند کسب و کار (SCOR) است. اين مدل تلفيقي با ساختار سلسله مراتبي, داراي سه سطح و هفت معيار براي عملکرد زنجيره تامين هستند که دو مورد ازاين معيارها کمي (هزينه و استفاده از منبع) و پنج موردآن ها کيفي هستند
تحليل پوششي داده ها دامنه گسترده اي از مدل هاي رياضي است که براي سنجش کارايي نسبي مجموعه اي از واحدهاي همسان با ورودي ها و خروجي هاي مشابه به کار مي رود.