مديريت عملکرد از مباحث ويژه مديريت استراتژيک منابع انساني است و ابزار مناسبي براي ارتقاي عملکرد کارکنان و سازمان محسوب مي شود. در صورتي که مديريت عملکرد متناسب با ملزومات و پيش نيازهاي آن در سازمان طراحي و اجرا شود
شناسايي نيازهاي مصرف کنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بين نام و نشان تجاري, امري بديهي به نظر مي رسد.از اين رو پژوهش حاضر درصدد برآمد تا به بررسي عملکرد نام و نشان تجاري 4 شرکت بيمه دولتي و غيروابسته به بانک و مناطق آزاد بپردازد.
اين تحقيق به بررسي ارتباط بين معيارهاي ارزيابي عملکرد سنتي (بازده حقوق صاحبان سهام و بازده داراييها) و معيارهاي ريسک (ريسک سيستماتيک, نسبت ارزش دفتري به ارزش بازار و نسبت اهرم مالي) با بازده سهام مي پردازد.