برنامه ریزی و مدیریت بهینه تخصیص منابع جهت کسب کارایی مورد انتظار و اثربخشی خدمات ارائه شده، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را به عنوان یک اصل بنیادین در راستای دستیابی به اهداف راهبردی سازمان تبدیل ساخته است.
با توجه به اهميت اقتصاد مبتني بر دانش و نقش فزاينده دارايي هاي نامشهود در سودآوري و شکل گيري شيوه هاي نوين اقتصادي کسب و کار, ديگر نمي توان با ابزارهاي اندازه گيري عملکرد دوران اقتصاد صنعتي موفقيت سازمان را سنجيد.
تحولات جهاني صورت گرفته در دهه هاي اخير, کيفيت را به يک ضرورت براي بقا سازمان ها تبديل کرده است. سير توسعه مکاتب کيفيت به مديريت کيفيت فراگير انجاميده است که اعمال و ارتقا کيفيت را به همه بخش هاي سازمان تسري مي دهد.
هدف پژوهش حاضر واکاوی و رتبه بندی توانایی، جهت شفافیت بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در نظام آموزش سلامت کشور می باشد. با توجه به موضوع تحقیق، نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت پیمایشی است.
در اقتصاد دانايي محور امروزي, موسسات آموزش عالي به عنوان مراکز توسعه نيروي انساني نقش مهمي را در رشد اقتصادي و پيشرفت کشورها ايفا مي کنند. به همين دليل برنامه ريزي راهبردي در اين موسسات از اهميت ويژه اي برخوردار است
مديريت مسير شغلي, جايگاه ويژه اي در شيوه کار و چارچوب کلي مديريت عملکرد دارد. مديريت مسير شغلي منبع عظيمي است که کارکنان آرمان هاي مسير شغلي خويش را عملي مي کنند و مهارت, علايق و ارزش هاي خويش را با سازمان همسو مي کنند.
در دنياي رقابتي امروز, ايجاد سيستم مناسب ارزيابي عملکرد ضروري است. هدف اين پژوهش, ارزيابي عملکرد مالي شرکت هاي دارويي, گروه فلزات اساسي و گروه خودرو و ساخت قطعات با استفاده از روشي نوين است.