ارائه مدلي براي ارزيابي عملکرد واحدهاي مرکز رشد با ترکيب روش هاي کارت امتيازي متوازن، تحليل شبکه اي و پرومته با داده هاي ترکيبي (قطعي، فازي و خاکستري)

ارائه مدلي براي ارزيابي عملکرد واحدهاي مرکز رشد با ترکيب روش هاي کارت امتيازي متوازن، تحليل شبکه اي و پرومته با داده هاي ترکيبي (قطعي، فازي و خاکستري)

 

نویسندگان: عنايتي فرزانه | رضايي نور جلال
کلیدواژه ها: کارت امتيازي متوازن | مرکز رشد | ارزيابي عملکرد | روش رتبه بندي پرومته

چکیده:

بهبود مداوم عملکرد مرکز رشد مستلزم داشتن يک برنامه يکپارچه, اجراي آن و ارزيابي واحدهاي عضو مرکز مي باشد. . به همين علت تعيين معيارهايي جهت ارزيابي عملکرد واحدها از اهميت ويژه اي برخوردار است. در اين پژوهش با استفاده از رويکرد کارت امتيازي متوازن شاخص هاي مهم و اصلي در ارزيابي عملکرد واحدهاي مرکز رشد مشخص شده اند. با توجه به عدم قطعيت داده هاي جمع آوري شده از شاخص ها در دنياي واقعي و به منظور سهولت تجزيه و تحليل و محاسبه, لازم است فرمت هاي مختلف از مقادير معيارها به يک فرمت تبديل شوند. لذا براي تبديل سه فرمت از مقادير معيارها (اعداد قطعي, اعداد بازه اي و اعداد فازي) به فرمت متغير تصادفي, از تابع توزيع تجمعي استفاده شده است و با توجه به آنکه تابع توزيع تجمعي از مقايسات زوجي و تابع سود استفاده مي کند لذا از تکنيک پرومته که بر پايه مقايسات زوجي است و جزء جديدترين تکينک هاي تصميم گيري چند معياره مي باشد, جهت رتبه بندي دوازده واحد عضو مرکز رشد دانشگاه قم در سه فصل سال 1394 و يک فصل بهار سال 1395 استفاده شده است. نتايج بيانگر اين است که شاخص هاي دوره آموزشي گذرانده شده و تعداد سهامداران داراي بيشترين وزن مي باشند و شرکت هاي A8 و A10 که همکاري خوبي با مرکز رشد داشتند و تعداد سهامداران و نوآوري واحدهايشان در حد قابل ملاحظه اي بوده, بيشترين رتبه را کسب کرده اند.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها