طراحي الگوي سنجش کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي

طراحي الگوي سنجش کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي

 

 

نویسندگان: رايج حمزه | سجادي پناه علي | سجادي پناه مجيد | نيکوکار غلامحسين
کلیدواژه ها: ارزيابي عملکرد | مراکز آموزش عالي نظامي | کارايي | شاخص هاي عملکردي | اثربخشي

چکیده:

کارآمدي نيروهاي مسلح تابعي از کارآمدي نظام آموزشي آن است. توجه به نظام آموزشي و آگاهي از ميزان اثربخشي و کارايي نتايج بدست آمده, يکي از مهم ترين وظايف فرماندهان عالي رتبه نظامي به شمار مي رود. هدف اين پژوهش دستيابي به الگوي ارزيابي عملکرد براي سنجش اثربخشي و کارايي نظام آموزش عالي دانشگاه هاي نظامي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. براي دستيابي به اين هدف, دو سوال طرح شده که محققين با استفاده از روش دلفي و با ابزار پرسش نامه, که براي جامعه آماري مورد مطالعه طراحي شده است در صدد پاسخگويي به سوالات تحقيق برآمده اند. نتايج تحقيق منجر به طراحي الگوي ارزيابي عملکرد با 95 شاخص عملکردي گرديده که با بکارگيري آن مي توان کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي را مورد سنجش و ارزيابي قرار داد. هم چنين اين تحقيق نشان داد که شاخص هاي تدوين شده در راستاي طراحي الگو, قادر به تبيين سنجش کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي مي باشند.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها