طراحي نظام مديريت عملکرد منابع انساني در راستاي بهبود بهره وري اقتصادي (مورد مطالعه: بانک آينده)

طراحي نظام مديريت عملکرد منابع انساني در راستاي بهبود بهره وري اقتصادي (مورد مطالعه: بانک آينده)

 

 

نویسندگان: ميرسپاسي ناصر | سلامت شادي | رشادت جو حميده
کلیدواژه ها: بانک آينده | بهبود بهره وري اقتصادي | مديريت عملکرد | منابع انساني

چکیده:

هدف پژوهش حاضر, طراحي نظام مديريت عملکرد منابع انساني در راستاي بهبود بهره وري بانک آينده مي باشد. در اين پژوهش, از روش کيفي و کمّي استفاده شده است. در چارچوب روش کيفي, تعدادي از کارشناسان حوزه بانکي, شناسايي و پس از انجام مصاحبه دلفي با آنان, برخي از مهم ترين شاخص هاي عملکردي, شناسايي گرديد. پس از طراحي مدل مديريت عملکرد بر اساس شاخص هاي مورد نظر, فرايند کمّي در قالب روش پيمايشي, آغاز گرديد. جامعه آماري بخش کمّي, کليه کارکنان بانک آينده با بيش از پنج سال سابقه به تعداد حدود 2500 نفر مي باشند که 333 نفر از آنان به صورت نمونه گيري چندمرحله اي انتخاب شدند. ابزار تحقيق جهت سنجش متغيرهاي عملکرد فردي, گروهي و سازماني و بهبود بهره وري, پرسشنامه هاي محقق ساخته مي باشند که با استفاده از اعتبار محتوا, تعيين اعتبار و با استفاده از همساني دروني به روش آلفاي کرونباخ, تعيين پايايي گرديدند. يافته هاي پژوهش نشان مي دهند متغير مديريت عملکرد گروهي با ضريب تأثير 68/0 نسبت به متغير عملکرد فردي با ضريب تأثير 61/0 و متغير عملکرد سازماني با ضريب تأثير 52/0, تأثير بيشتري بر بهبود بهره وري داشته است. مربع ضريب همبستگي چندگانه متغير بهبود بهره وري (87/0) نشان مي دهد که متغيرهاي مستقل مديريت عملکرد فردي, گروهي و سازماني به ميزان 87 درصد, واريانس اين متغير را تبيين مي کنند. نتيجه پژوهش نشان داد بر اساس شاخص هاي برازش مدل, مدل طراحي شده, بهترين مدل اثربخش و موفق براي استقرار الگوي مديريت عملکرد منابع انساني در راستاي بهبود بهره وري بانک آينده مي باشد.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها