الگوي نشانگرهاي ارزيابي عملکرد مراکز آموزش عالي در فرايند برنامه ريزي راهبردي مورد: دانشگاه شهيد بهشتي

الگوي نشانگرهاي ارزيابي عملکرد مراکز آموزش عالي در فرايند برنامه ريزي راهبردي مورد: دانشگاه شهيد بهشتي

 

 

نویسندگان: يزدان پناه احمدعلي | احساني امير
کلیدواژه ها: سامانه داشبوردي مديريت | نتايج عملکرد کيفيت | نرم افزار کيو. پي. آر. | کارت امتيازي متوازن | نشانگرهاي ارزيابي عملکرد

چکیده:

هدف اين مقاله, طراحي الگوي نشانگرهاي ارزيابي عملکرد در فرايند برنامه ريزي راهبردي دانشگاه شهيد بهشتي است. مبناي الگوي مزبور, تجميع اهداف و سنجه هاي مربوط به آن ها در نرم افزار کيو.پي.آر و پياده سازي سامانه داشبوردي مديريت مبتني بر روش کارت امتيازي متوازن است. پس از شناسايي مولفه هاي چشم انداز, ماموريت و اهداف دانشگاه, شاخص هاي کليدي عملکرد مبتني بر آن ها, علاوه بر چهار منظر کارت امتيازي متوازن, بعد ديگري به نام بعد حاکميتي شناسايي و پس از طراحي مدل پيشنهادي, نتايج مورد بررسي و تحليل آماري قرار گرفت. با توجه به گسترش فنآوري اطلاعات در سازمان ها, به منظور هم راستايي نشانگرهاي ارزيابي عملکرد کليه شاخص هاي استخراج شده با مولفه هاي راهبردي که در فرايند برنامه ريزي راهبردي به دست آمده بود, اين اطلاعات در نرم افزار کيو.پي.آر. پياده سازي و مورد پايش و کنترل قرار گرفت. نتايج حاصل از به کارگيري اين نرم افزار, حاکي از شناسايي موثر و کامل فرايندها, تعيين فرايندهاي کليدي, هم سوسازي فرايندها با راهبردها و پايش سنجه ها بر اساس نشانگرهاي ارزيابي عملکرد پياده سازي در يک سامانه داشبوردي مديريت مبتني بر فرايند برنامه ريزي راهبردي دانشگاه است.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها