طراحي مدل مديريت عملکرد با تاکيد بر آموزش عالي

طراحي مدل مديريت عملکرد با تاکيد بر آموزش عالي

 

 

نویسندگان: رفيع زاده علاالدين | ميرسپاسي ناصر
کلیدواژه ها: سنجش عملکرد | نظارت بر عملکرد | عملکرد | ارزيابي عملکرد | مديريت عملکرد

چکیده:

هدف اصلي اين پژوهش طراحي مدل مديريت عملکرد با تاکيد بر ارزيابي عملکرد آموزش عالي کشور است. براي انجام اين مطالعه, از روش تحقيق ترکيبي استفاده شده است, بدين صورت که, در مرحله اول رويکردها و مدل هاي مربوط به مديريت عملکرد مورد بررسي قرار گرفته و با استفاده از روش کيفي تحليل مضموني, مضامين استخراج شده از ادبيات علمي در قالب دو سطح, «سازمان» و «کارکنان» کدبندي شد. در مرحله دوم متغيرهاي 27 گانه احصا شده, در قالب پرسشنامه اي تنظيم و بين نمونه اي 132 نفري که با استفاده از جدول مورگان از بين جامعه 210 نفري نظام برنامه ريزي کشور انتخاب شده بود, توزيع شد. اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از نرم افزار ليزرل مورد تحليل قرار گرفت. نتايج يافته ها حاکي از اين است که تمامي متغيرهاي 16 گانه احصا شده در قالب سطوح مذکور, به عنوان متغيرهايي که بايد در طراحي مدل مطلوب مورد توجه قرار گيرند, مورد تاييد قرار گرفت. همچنين با توجه به اينکه قدر مطلق مقدار آماره t براي تمامي روابط بين متغيرها بزرگ تر از مقدار بحراني 1.96 و نيز تمامي بارهاي عاملي در حالت استاندارد بزرگ تر از 0.5 به دست آمد, لذا هيچ کدام از روابط رد نشده و تمامي متغيرها و روابط تاييد شد. درنهايت مدل اوليه تحقيق نيز تاييد شد.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها