طراحي الگوي راهبردي ارزيابي عملکرد مراکز آموزش عالي نيروهاي مسلح
نویسندگان: سجادي پناه علي | نيکوکار غلامحسين
کلیدواژه ها: ارزيابي عملکرد | ارزيابي راهبردي | مراکز آموزش عالي نيروهاي مسلح | الگوهاي ارزيابي
چکیده:
هدف اين مقاله بررسي الگوهاي مختلف ارزيابي عملکرد و طراحي الگوي مناسب جهت ارزيابي منابع راهبردي مراکز آموزش عالي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. اين تحقيق از نظر هدف کاربردي بوده, و از نظر نحوه گردآوري اطلاعات توصيفي - پيمايشي است. نوع تحقيق همبستگي است که مبتني بر مدل معادلات ساختاري پايه گذاري شده است. ابزار جمع آوري داده هاي تحقيق پرسشنامه بوده که متناسب با جامعه مورد مطالعه طراحي گرديده است. محققين با استفاده از روش دلفي و در پنج طبقه جامعه آماري و از طريق نمونه گيري تصادفي طبقه اي در بين 152 خبره آشنا به مراکز آموزشي عالي نظامي در پي پاسخگويي به سه سوال تحقيق برآمده اند. نتايج نشان داد که الگوي طراحي شده با چهار سازه سيستمي, يازده معيار و 199 شاخص عملکردي توانايي سنجش عملکرد منابع راهبردي نظام آموزش عالي نيروهاي مسلح را خواهد داشت. همچنين تحقيق نشان داد که بين معيارها و شاخص هاي عملکردي رابطه معنادار وجود دارد.