تحليلي بر هزينه يابي کيفيت در مديريت زنجيره عرضه

تحليلي بر هزينه يابي کيفيت در مديريت زنجيره عرضه

 

 

نویسندگان: احمدي نظام آبادي فاطمه | ترخوني بهارک | زنجيردار مجيد
کلیدواژه ها: هزينه يابي کيفيت | مديريت زنجيره عرضه (SCM) | مدل اقتصادي | بهينه سازي | زنجيره عرضه

چکیده:

سازمان ها به منظور رسيدن به مقاصد تجاري و موفقيت در چالش هاي مديريتي, بايد توجه خاصي به زنجيره عرضه داشته باشند و مديريت کارآمد و موفق در زنجيره عرضه که هدف آن برآورده ساختن نيازهاي مشتريان بطور مستقيم يا غير مستقيم است, منوط به استفاده از برخي روش هاي نوين مديريتي است. هزينه يابي کيفيت يکي از اين روش ها مي باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته و هدف از آن ارتقاي بهره وري کيفيت است. مقاله حاضر در ابتدا زنجيره عرضه, مديريت آن و اصول بهينه سازي SCM را معرفي مي کند و سپس به بررسي هزينه يابي کيفيت و مدل هاي اقتصادي آن و در نهايت به تحليل روش هزينه يابي کيفيت در مديريت زنجيره عرضه مي پردازد و وجوه اهميت و ضرورت استفاده از آن در برنامه هاي مديريتي سازمان ها را مشخص مي نمايد.

 

دانلود متن کامل

نوشته های اخیر

دسته بندی ها