معرفی مقالات ISI  \  اثرات بازاریابی و عملیات قابلیت بر عملکرد مالی در بخش خرده فروشی در انگلستان: دیدگاه مبتنی بر منابع

اثرات بازاریابی و عملیات قابلیت بر عملکرد مالی در بخش خرده فروشی در انگلستان: دیدگاه مبتنی بر منابع


The impacts of marketing and operations capabilities on financial performance in the UK retail sector: A resource-based perspective


Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت) Industrial Marketing Management, Volume 43, Issue 1, January 2014, Pages 25–31

قابلیت بازاریابی؛ قابلیت عملیات - عملکرد مالی؛ خرده فروشی؛ انگلستان

چکیده انگلیسی

Drawing upon the resource-based view (RBV) of the firm, this study investigates the relationships among marketing capability, operations capability, and financial performance. Using archival data of 186 retail firms in the UK, we find that that marketing capability has a significant impact on operations capability, and that operations capability is significantly and positively related to retail efficiency. The results also suggest that operations capability fully mediates the relationship between marketing capability and financial performance. The findings of this study provide practical insights for practicing managers to consider when developing functional capabilities in order to achieve superior financial performance.


نرم افزار بودجه ريزي عملياتي الماس

اين نرم افزار امکانات زیر را در اختيار کاربر قرار مي دهد: جهت دانلود بروشور نرم افزار روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود بروشور شرکت

جهت اطلاع از فعالیتها و خدمات شرکت و دریافت بروشور گروه مشاوران پنکو روی لینک زیر کلیک نمایید:

فيلم هاي آموزشي

مجموعه فیلمهای آموزشی محاسبه قيمت تمام شده ، بودجه ريزي مبتنی بر عملکرد را از طریق آدرس زیر دانلود نمایید: